Yazı,şiir,sinema ve öykülerden keyif alanlarla bir paylaşım denemesi,... Hoşgeldiniz sefalar getirdiniz

Wednesday, June 06, 2007

bir aclik grevinde akranimin kaybina dair

Muharrem Horoz

1967 Sivas doğumlu

nere ölümlü tam bilinemiyor

koğuş mu, revirmi, idari bölümmü cokta farketmiyor

sadece makine mühendisi olduğunu yazmışlar

30. ölüm olduğunu da ,malum ölümüne oruçlarda



birde tutuklu olduğunu yazmışlar

yani suçu daha kesinleşmemiş

bizler gibi biri olabilirmiş belki,

belki de hakikaten devletin valisinin arabasına

veya pülümürde ki karakoldaki yiğit kardeşlerime

ya da anafartalar çarsındaki masumlara bombayla saldıran adamlardandır.

Bilmiyorum hangisi doğru.

Herşey o kadar karışık ki.

Aslında merakta etmiyorum.

ne fark eder doğrusunu bilsem .

öldü o.

ve inandığı doğrultuda iki yüz güne yakın aç kaldı.



Mühendisti, akranımdı.

kahretsin.



Radyoda bir haber geliyor kulağıma.

ira ile demokrasi beşiği ingiltere görüşme yapıyormuş,silah bırakacaklarmış.

Eta ispanya’da eylemlere tekrar başlayacakmış.

Birde demirelin-bir diğer mesletaşımın, o geniş suratı gözüme geliyor.”devletimiz teröristle pazarlık yapmaz”.

Afganistan’da güzellikleri koruma kötülükleri engelleme bakanı bir şey demiş.

Lübnanveya afrika karışıkmış.İsrail hiç durulmamış.

Nefret ediyorum bu kavgadan ,dövüşten, kandan.



Derin halk ekonomik krizde gençleri-kandırılmışta olsa,ölmede.

Esir halk örgütsüz,geleceği hapislerde.

Doğru nedir.Nerede başlar yaşama sevinci, nerede biter umutlar.Ses verin dostlar.



Midem bulanıyor.



Ölüsevici toplumdan iğreniyorum ,intihar edene ;atla atla diye bağıran mahalle gencinden,linçlerden çıkar uman, Köpeğini de insanını da sevemeyenlere kadar pekçoğu içimi kaldırıyor.



Ve ben inanamıyorum bir tutuklunun ölümüne izin veren zihniyetle, teşvik eden otoriteye.

Birileri birşeyler yapmalı diyeceğim ama hepimiz koşturmadayız biliyorum.ölümüne koşturma.





30. insanda bilemediğim , bilemeyeceğim

Tanımadığım ,tanıyamayacağım yapısıyla uzaklara gitmelerde.



Bir yer daha var biliyorum

Anlatmak ne mümkün

Yakınındayım ,anlatamıyorum

diyen şair gibi karmakarışığım.



Darmadağınığım.

Üzgünüm.



Çok ama üzgünüm.



O kolejlerde ve odtüde okusaydı belki bana yazacaktı satırları.



Güle güle demeye dilim varmıyor ama



Aşk olsun sana be çocuk

Aşk olsun.



Barış Emek Ergin ilk kaleme alınış Ağustos 2001



İkinci sadece şekilsel ve ufak düzeltmeleri, haziran 2007 Mehmet Eroğlu’lu odtü edebiyat klubü toplantısı sonrası

No comments:

About Me

http://edebiyat1903.blogspot.com/ http://arkadyasitesi.blogspot.com/